Latest Posts

Topic: what is feasible method?

Sterling94
Avatar
Topic Opener
Joined: 2018-09-15, 10:29
Posts: 1
Ranking
Just found this site
Posted at: 2018-09-15, 10:37
Nên đi du lịch Nhật Bản mùa nào đẹp nhất? Du lịch Nhật Bản vào tháng mấy?

Bạn đã biết đi du lịch Nhật Bản mùa nào đẹp nhất và nên đi du lịch Nhật Bản vào tháng mấy cho mình? Cùng tìm hiểu mùa du lịch Nhật Bản có những nơi, hoạt động thú vị nào không thể bỏ lỡ.

Nhật Bản hay còn gọi là xứ sở hoa anh đào, không phải ngẫu nhiên đất nước Nhật Bản được gắn với cái tên đầy thơ mộng như vậy. Bởi khi đến với đất nước hoa anh đào xinh đẹp này du khách quốc tế sẽ cảm nhận được nét đẹp nằm ngay trong tên gọi.

Chắc hẳn ai cũng biết, mỗi màu tại đất nước Nhật Bản đều mang một nét đẹp riêng biệt của nó, có thể nói: Bình minh đẹp nhất vào mùa xuân, đêm đẹp nhất vào mùa hè, hoàng hôn đẹp nhất vào mùa thu và buổi sáng đẹp nhất vào mùa đông.

Nhưng vẫn có những thắc mắc rằng nên đi du lịch Nhật Bản mùa nào đẹp nhất và nên đi du lịch nhật bản vào tháng mấy tuyệt vời nhất. Bởi khi đã đi du lịch dù bất cứ nơi đâu bạn cũng muốn mình có được chuyến đi du lịch hoàn hảo nhất. Vậy hãy cùng tìm hiểu mùa du lịch Nhật Bản qua bài viết dưới đây bạn nhé.

Nhật Bản thuộc vùng ôn đới được chia làm 4 mùa rõ rệt là mùa Xuân, Hạ, Thu, Đông.

Nhiệt độ trung bình cả năm ở Tokyo là 15,6 độ C, trong đó mùa hè nhiệt độ thường >30 độ C (có thể lên tới 38-40 độ C) và ban đêm >25 độ C. Mùa đông Tokyo thường lạnh và nhiều tuyết.

Trong khi đó, nhiệt độ trung bình cả năm tại các vùng khác lại tương đối mát mẻ ngay cả mùa hè (ví dụ như Abashiri ở Hokkaido chỉ khoảng 19 độ C).

Du lịch bốn mùa tại Nhật Bản

Cập nhật tin tức du học mới nhất tại: http://duhochannhat.com.vn

1. Mùa Xuân (tháng 3 đến tháng 5) - Du lịch Nhật Bản mùa hoa anh đào

Nhiệt độ trung bình trong mùa khoảng từ 12-19,2 độ C, cuối mùa độ ẩm, nhiệt độ tăng lên và có thể xuất hiện một số trận mưa rất to.

Mùa xuân chính là mùa của hoa anh đào khoe sắc hồng rực rỡ nổi tiếng ở Nhật Bản, đây loài hoa tượng trưng cho vẻ đẹp của đất nước và thường nở từ phía Nam chạy dọc lên phía Bắc.



Mùa Xuân (tháng 3 đến tháng 5) - Du lịch Nhật Bản mùa hoa anh đào

Trong khoảng thời gian này người Nhật thường tụ tập bạn bè và cùng gia đình cũng như các bạndu học Nhật Bản giá rẻrủ nhau đi ngắm hoa bởi thời gian hoa anh đào nở rộ rất ngắn và thay đổi theo từng năm vì vậy mọi người luôn có lịch trình ngắm hoa cho riêng mình.

Một số địa điểm ngắm hoa anh anh đào đẹp nhất Nhật ví dụ như Hoàng cung Tokyo, lâu đài Nagoya hay chùa vàng ở cố đô Kyoto,...cùng thời gian hoa nở chi tiết như sau:

- Tokyo: Hoa anh đào nở vào khoảng 29 tháng 3 đến mùng 5 -14 tháng 4.

- Kyoto: Hoa anh đào nở vào khoảng 28 tháng 3 đến mùng 3 -12 tháng 4.

- Kagoshima: Hoa anh đào nở vào khoảng 24 tháng 3 đến mùng 8 -31 tháng 4.

- Osaka: Hoa anh đào nở vào khoảng 28 tháng 3 đến mùng 3 -11 tháng 4.

2. Mùa Hè (tháng 6 tới tháng 8) - Du lịch Nhật Bản mùa của lễ hội và pháo hoa

Mùa hè tại đất nước Nhật Bản gần giống như với Việt Nam bởi nhiệt độ có thể lên tới 38-40 độ C.

Đặc biệt, mùa hè ở Nhật Bản được xem là lễ hội (matsuri) và bắn pháo hoa (hanabi), đặc biệt vào tháng 8 đó là lễ hội Obon (lễ hội nhớ về tổ tiên diễn ra khắp đất nước Nhật).



Mùa Hè (tháng 6 tới tháng 8) - Du lịch Nhật Bản mùa của lễ hội và pháo hoa

Lễ hội “Matsuri” rất sôi động bởi mọi người tụ tập nhảy múa các điệu múa dân gian, treo đèn lồng, chơi pháo hoa, làm đồ ăn truyền thống,…

Bắn pháo hoa là một trong những sự kiện yêu thích của người Nhật, tại thời điểm này rất đông vui.

3. Mùa Thu (tháng 9 tới tháng 11) - Du lịch Nhật Bản mùa thu lá đỏ

Một mùa mát mẻ và vô cùng dễ chịu bởi nhiệt độ trung bình khoảng từ 12 - 16 độ C. Trời nhiều nắng cây chuyển sang màu vàng, đỏ đó cũng chính là nét đẹp đặc biệt của mùa Thu tại Nhật.

Vào cuối tháng 10, bạn sẽ thấy cảnh đẹp rực rỡ sắc đỏ, vàng của cây lá và khoảng thời gian này diễn ra rất nhiều lễ hội, hoạt động vui chơi giúp du khách vừa ngắm vẻ đẹp lá rừng vừa được tận hưởng nét văn hóa đặc biệt tại xứ sở Phù Tang.



Mùa Thu (tháng 9 tới tháng 11) - Du lịch Nhật Bản mùa thu lá đỏ

Một số địa điểm cùng thời điểm lá đỏ đẹp mắt như sau:

- Hokkaido: Bắt đầu từ tháng 9 tới đầu tháng 11.

- Tohoku (Đông Bắc): Bắt đầu từ t cuối tháng 9 tới đầu tháng 11.

- Katou - Tokyo: Bắt đầu từ tháng 9 - đầu tháng 12.

- Kansai: Bắt đầu từ cuối tháng 10 - đầu tháng 12.

- Miền nam Nhật: Bắt đầu từ cuối tháng 10 - cuối tháng 11.

4. Mùa đông (tháng 12 đến tháng 2) - Du lịch Nhật Bản trên đất tuyết Yukiguni

Các vùng tại Nhật Bản vào mùa đông đều có tuyết rơi, cái lạnh nơi đây được ví như ngăn đá tủ lạnh vậy. Nhưng đó cũng là một mùa vui chơi tại Nhật bởi con người nơi đây thường đi trượt tuyết vào mùa đông.

Đảm bảo bạn đến Nhật Bản vào mùa đông sẽ khiến bạn không phải thất vọng, bởi mùa đông mang vẻ đẹp khó phai.





Mùa đông (tháng 12 đến tháng 2) - Du lịch Nhật Bản trên đất tuyết Yukiguni

Tuyết sẽ rơi nhiều vào giữa mùa đông là đầu tháng 1 cho tới đầu tháng 2 và chỉ rơi bao phủ ở phía Bắc và phía Tây Nhật Bản.

Một số địa điểm bạn có thể đi trượt tuyết hoặc ngắm cảnh tuyết như sau:Đảo Hokkaido, thành phố Nagano miền Trung Nhật Bản, phía Đông nước Nhật: tỉnh Niigata, Nagano, Ishikawa, Fukui, vùng Đông Bắc Touhok: tỉnh Aomori, Iwate, Miyagi, Akita, Yamagata, Fukushima...

Đi Nhật Bản mùa nào đẹp nhất?

Mặc dù đất nước Nhật Bản có rất nhiều danh lam thắm cảnh đẹp mắt, hấp dẫn du khách nhưng nếu bạn là người tinh ý sẽ dễ dàng nhận ra đây là mùa du lịch Nhật Bản đẹp và tuyệt vời nhất.

Dựa cả vào thời tiết cũng như cảnh đẹp, văn hóa đặc sắc tại xứ sở hoa anh đào thì thời gian lý tưởng để bạn đến du lịch Nhật Bản là vào nửa cuối tháng 3 đến nửa đầu tháng 4 – lúc hoa Anh Đào nở rộ và từ nửa cuối tháng 10 đến nửa đầu tháng 11- là thời kỳ bạn có thể ngắm lá vàng, lá đỏ.

Khi đã đặt chân lên đất nước mặt trời mọc với nhiều cảnh đẹp thơ mộng cùng những tòa nhà chọc trời với công trình kiến trúc hiện đại và kiến trúc cổ xưa cuốn hút người nhìn. Chắc chắn bạn nên dành thời gian 7 đến 10 ngày cho chuyến đi du lịch Nhật Bản để có thể khám phá các địa điểm du lịch nổi bật tại Nhật Bản nhé.

Mỗi mùa Nhật Bản đều mang một vẻ đẹp riêng biệt cùng những cảm xúc khác nhau cho chính bạn và chắc hẳn bạn đã giải đáp được những thắc mắc nên đi du lịch Nhật Bản vào tháng nào, thời điểm nào và mùa nào đẹp nhất. Nếu bạn đang có ý định đi du lịch Nhật Bản thì đừng quên theo dõi báo Nhật Bản mới nhất trên duhochannhat.com.vn.

Nguồn: http://duhochannhat.com.vn/nen-di-du-lich-nhat-ban-mua-nao-dep-nhat-du-lich-nhat-ban-vao-thang-may.html
Edited: 2018-11-05, 10:02

Top Quote
kaputtnik
Avatar
Joined: 2013-02-18, 20:48
Posts: 2434
OS: Archlinux
Version: current master
Ranking
One Elder of Players
Location: Germany
Posted at: 2018-09-15, 12:17

Hi Sterling94 and welcome to forums face-smile.png

And trainers again.... face-wink.png This has been discussed when introducing the barracks. You may take a look at this bugreport starting from comment 41

barracks can make trainers as well as soldiers now

If a barracks can also produce trainers, it must have also a stock of carriers, imho. Just because a trainer is build from free carriers.

trainers no longer need weapons

-1


Fight simulator for Widelands:
https://wide-fighter.netlify.app/

Top Quote
hessenfarmer
Avatar
Joined: 2014-12-11, 23:16
Posts: 2646
Ranking
One Elder of Players
Location: Bavaria
Posted at: 2018-09-15, 12:24

kaputtnik wrote:

If a barracks can also produce trainers, it must have also a stock of carriers, imho. Just because a trainer is build from free carriers.

AFAIK they already store carriers as soldiers are made from carriers as well.

trainers no longer need weapons

-1

-1 from me as well


Top Quote
Nordfriese
Avatar
Joined: 2017-01-17, 18:07
Posts: 1929
OS: Debian Testing
Version: Latest master
Ranking
One Elder of Players
Location: 0x55555d3a34c0
Posted at: 2018-09-15, 12:26

In my opinion, the current system is not a problem.

You start with 3 trainers, so you have enough to occupy a barracks and one trainingsite of each type.

By the time you can afford another barracks or trainingsite, your economy should be working well enough to have a stock of weapons and armour in your warehouses. The only challenge is to make sure they are in the same warehouse, which is only a small piece of micromanaging. Then you´ll get as many trainers as you need.

I don´t see the need to change anything.


Top Quote
king_of_nowhere
Avatar
Joined: 2014-09-15, 18:35
Posts: 1668
Ranking
One Elder of Players
Posted at: 2018-09-15, 13:47

Nordfriese wrote:

In my opinion, the current system is not a problem.

You start with 3 trainers, so you have enough to occupy a barracks and one trainingsite of each type.

By the time you can afford another barracks or trainingsite, your economy should be working well enough to have a stock of weapons and armour in your warehouses. The only challenge is to make sure they are in the same warehouse, which is only a small piece of micromanaging. Then you´ll get as many trainers as you need.

I don´t see the need to change anything.

Not necessarily. An economy that accumulates expensive wares is not an efficient economy. It is better to use up everything you can use up, because every weapon in your warehouse is a soldier you're missing. So you can still find yourself without extra weapons. Or you could accidentally have them to different warehouses.

Sure, an experienced player can fix the issue, but a green player may not even know the problem is there.

So, I'd be in favor of letting barracks make new trainers (of course, trainers would have to be changed to be made from recruits as well)

Edited: 2018-09-15, 13:47

Top Quote
Ex-Member
Avatar
Joined: 2014-09-12, 10:53
Posts: 184
Ranking
Widelands-Forum-Junkie
Posted at: 2018-09-15, 14:36

Another alternative is that trainers are made from soldiers. The first soldier to enter a training site upgrades himself to trainer, unless there is a trainer already allocated from a warehouse who is on the way.


Top Quote
hessenfarmer
Avatar
Joined: 2014-12-11, 23:16
Posts: 2646
Ranking
One Elder of Players
Location: Bavaria
Posted at: 2018-09-15, 17:57

Tinker wrote:

Another alternative is that trainers are made from soldiers. The first soldier to enter a training site upgrades himself to trainer, unless there is a trainer already allocated from a warehouse who is on the way.

for future builds (at least b21 or even later) I can imagine to make trainers for the trainingsites from veterans (soldier who has all training levels provided in the training site. But this could be a radical change.


Top Quote
kaputtnik
Avatar
Joined: 2013-02-18, 20:48
Posts: 2434
OS: Archlinux
Version: current master
Ranking
One Elder of Players
Location: Germany
Posted at: 2018-09-16, 10:05

hessenfarmer wrote:

kaputtnik wrote:

If a barracks can also produce trainers, it must have also a stock of carriers, imho. Just because a trainer is build from free carriers.

AFAIK they already store carriers as soldiers are made from carriers as well.

Yes you are right... they are just called 'recruits' then.

Did not played for a long time face-sad.png


Fight simulator for Widelands:
https://wide-fighter.netlify.app/

Top Quote
Ex-Member
Avatar
Joined: 2014-09-12, 10:53
Posts: 184
Ranking
Widelands-Forum-Junkie
Posted at: 2018-09-16, 10:10

I had initially thought along the lines of trained soldiers becoming trainers rather than just any soldier doing it. I did not mention it as there are enough people who are resistant to change already without giving them something to shoot down without further thought.

My ultimate goal would be along the lines that barracks and first training would be done by trainers made of soldiers with some experience and final training would need trainers from fully promoted soldiers, as you say a radical change for a long way in the future.


Top Quote
fuchur

Joined: 2009-10-07, 14:01
Posts: 186
Ranking
Widelands-Forum-Junkie
Location: Germany
Posted at: 2018-09-16, 10:55

Just a quick thought of an alternative way to create trainers:

As already mentioned currently one needs to have the corresponding wares (weapons) for a trainer in the same warehouse. A worker picks them, gets a trainer and walks to the trainingsite which requested a trainer.

To avoid the problem of having both wares for a trainer in the same warehouse I could imagine to let the trainingsite create the trainer. If no trainer is available the trainingsite will request a carrier and the needed wares. When all of them are there the trainer is created, just like in a warehouse. Even if at the time of the request none of the needed weapons/armour are available they will be made and delivered finally. This could take a while, depending on the requests for weapons of other buildings, but eventually one would get a trainer. This works without the need to micromanage the warehouses/barracks/other trainingsites to make the weapons available.

Of course this eases the creation of trainers. It could be discussed if this is wanted. And it would need a new UI for trainingsites. I can't tell if the implementation would be difficult.


Top Quote